2.5.2012,

Διεθνής Ναυτική Ενωση: Να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις στα μεγάλα λιμάνια

Στείλτο Email

Να ολοκληρωθούν σύντομα οι κινήσεις αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που έχει το ελληνικό Δημόσιο επί του ΟΛΠ [OLPr.AT] και ΟΛΘ, έτσι ώστε να δύο μεγάλα λιμάνια να προσελκύσουν ναυτιλιακές εταιρείες και να καταστούν κόμβος του διεθνούς διαμετακομιστικού εμπορίου, ζητεί η Διεθνής Ναυτική Ενωση ΔΝΕ .

Νικος Αρβανίτης, πρόεδρος της ΔΝΕ: «Τα μεγάλα λιμάνια της χώρας οφείλουν να είναι ανταγωνιστικά και αναπτυξιακά με πελατοκεντρικό χαρακτήρα».

Η ΔΝΕ έθεσε το θέμα αυτό, όπως και όλα τα επίκαιρα προβλήματα των χρηστών του λιμανιού του ΟΛΠ στον υφυπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αδωνη Γεωργιάδη, στη διάρκεια συνάντησης που είχε το προεδρείο της Ενωσης μαζί του, χθες.

Ο πρόεδρος της ΔΝΕ, Νίκος Αρβανίτης, ο γενικός γραμματέας Ιωάννης Χατζηαντωνίου και ο ταμίας Ανακρέων Ματαράγκας ανέπτυξαν στον υφυπουργό τα σοβαρότερα θέματα του ναυτιλιακού χώρου που απασχολούν τα μέλη της Ενωσης, ζητήθηκε δε για ορισμένα εξ αυτών η παρέμβασή του, ενώ γενικότερα ζητήθηκε η αποσαφήνιση των θέσεων της πολιτείας, ώστε να είναι γνωστό τα επιχειρηματικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσονται οι δραστηριότητες των μελών της Ενωσης.

Η Cosco

Ιδιαίτερα τονίσθηκε ότι η Σύμβαση παραχώρησης της εκμετάλλευσης των εμπορικών τμημάτων του λιμένος Πειραιώς προς την Cosco Pacific Ltd ήταν σωστή κίνηση -όπως άλλωστε ευθύς εξαρχής είχε εκφρασθεί από τη ΔΝΕ- καθ’ όσον ετέθησαν οι κατάλληλες βάσεις για τη δημιουργία νέων επενδύσεων στο λιμάνι και γι’ αυτό πρέπει οι κινήσεις αυτές να ενθαρρύνονται, τόνισαν τα μέλη της Ενωσης, χαρακτηρίζοντας σωστές και τις επενδύσεις του ΟΛΠ Α.Ε. στον προβλήτα Ι, αφού δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Ομως, πρόσθεσαν, οι επενδύσεις, που έχουν προγραμματισθεί εκ μέρους του ΟΛΠ Α.Ε. και αφορούν τους Σταθμούς αυτοκινήτων και κρουαζιέρας, θα πρέπει να προωθηθούν και να υλοποιηθούν ταχύτατα, σύμφωνα με το αναπτυξιακό στρατηγικό σχέδιο 2010 – 2020.

Αναφορικά με τις σχεδιαζόμενες αξιοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου, μεταξύ των οποίων και ποσοστά του ΟΛΠ Α.Ε. και ΟΛΘ Α.Ε., εκ μέρους της ΔΝΕ επισημάνθηκε ότι οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες είναι σε θετική κατεύθυνση, μένει όμως να γίνουν γνωστές οι λεπτομέρειες, το πώς αυτές θα υλοποιηθούν και σε ποιο εύρος χρόνου.

Επίσης, προαναφέρθηκε οι κινήσεις να γίνουν γρήγορα, προκειμένου να αναπτυχθούν τα δύο μεγάλα λιμάνια. Στη συνάντηση, τέθηκε το ζήτημα του Αττικού Λιμενικού συστήματος, κατά ποιο τρόπο και σε ποιο εύρος χρόνου θα πραγματοποιηθεί.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην παρατηρούμενη καθυστέρηση προώθησης των διαδικασιών, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, της σιδηροδρομικής σύνδεσης των εμπορικών τμημάτων του λιμένος Container Terminal, Car Terminal, με το Θριάσιο Πεδίο, το οποίο αποτελεί κομβική επένδυση για τη χώρα μας.

 

Νέες θέσεις

 

Τα έργα, εκτιμούν οι εκπρόσωποι της ΔΝΕ, είναι ζωτικής σημασίας και θα αποτελέσουν σημαντικό βήμα για την ανάκτηση της αξιοπιστίας του λιμένος και θα καταστήσουν τον Πειραιά μεγάλο διαμετακομιστικό Κέντρο -που είναι και το ζητούμενο- και θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας σε δεκάδες δορυφορικά επαγγέλματα που σχετίζονται με την ποντοπόρο ναυτιλία (πρακτορεία, τροφοδοσίες, ναυπηγοεπισκευαστική κ.λπ).

Τα μεγάλα λιμάνια της χώρας οφείλουν να είναι ανταγωνιστικά και αναπτυξιακά, με πελατοκεντρικό χαρακτήρα και ορθολογικές εν γένει πολιτικές στα νέα διεθνή και περιφερειακά πλαίσια, συμβάλλοντας στη βιώσιμη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη της χώρας.

Από την πλευρά του, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΝΕ, ο κ. Γεωργιάδης άκουσε προσεκτικά όλες τις επισημάνσεις της διοικήσεως της Ενωσης και υποσχέθηκε ότι το ΥΠΑΑΝ θα καταβάλει κάθε προσπάθεια προς διευθέτηση των προβλημάτων που απασχολούν τα μέλη της ΔΝΕ>

 

Ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ

Το τελευταίο διάστημα, διεθνείς όμιλοι έχουν εκδηλώσει ένα αρχικό ενδιαφέρον για τις κυβερνητικές προθέσεις αξιοποίησης των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας και ειδικότερα του ΟΛΠ.

Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΠ, ενδιαφέρον εκδηλώθηκε από την Cosco για την αγορά υπό προϋποθέσεις πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, ενώ, πρόσφατα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Ανωμερίτης, συναντήθηκε με εκπροσώπους της κορεατικής Global Business Development και τον εμπορικό ακόλουθο της πρεσβείας της Κορέας, όπου τους ενημέρωσε για τα επενδυτικά σχέδια του Οργανισμού και τον κυβερνητικό σχεδιασμό που προβλέπει την πώληση 23,1% των μετοχών της εταιρείας μέσα στο 2012.